أنظمة وقوانين التسجيل المجموعة الاجتماعية  معرض الصور  ابتسامات شروح خاصة
العودة   منتديات سيدتي النسائي > حياتك سيدتي > الحياة الزوجية

يا امي .. انا الزوجة العقيمة ..مرات ابنك

جديد مواضيع الحياة الزوجية

• Facebook

• Twitter

Sponsored Links
قديم 09-22-2013, 10:18 AM   رقم المشاركة : 1
:: سيدة نشيطـة ::

icon28 يا امي .. انا الزوجة العقيمة ..مرات ابنك

يا امي.... انا الزوجة العقيمة....مرات ابنك

موضوع منقوووووووووووووووووووول

بكتبلك جواب اقرائيه بقلب الأم

انا متزوجة من 12 سنة عن قصة حب تفوق الخيال لما كنا في الجامعة واحنا كنا مع بعض حبينا بعض وارتبطنا بشكل مش طبيعي

كبرنا مع بعض واحنا بنحب بعض واتجوزنا واهلينا كانوا موافقيين ومرحبيين وانتظارنا الخلفة سنة ورا التانية ومفيش … نسيت اقولكم ان ربنا فاتح علينا من وسع قووووووووووووووي (ما شاء الله عندنا فلوس وشركات لأن بفضل الله في الأول ثم شطارة زوجي ربنا اعطانا من وسع)

ولما مخلفناش روحنا للدكاترة قالوا العيب مني.....حسيت بالعجز وضهري اتقطم....عارفة يعني ايه يكون ضهرك مستقيم ويتقطم مرة واحدة عارفة ليه يا امي (حماتي) اتقطم

مش قدارة امسك دموعي عشان حب عمري اللي نفسي يربطني به طفل

مش قدارة امسك دموعي عشان احساس الأم اللي بيتولد بالفطرة جوا كل ست فينا من وهي طفلة حط العرايس وبتلعب وبتلغي عرايسها علي انهم عيالها الصغيرين

مش قدارة امسك دموعي عشان احساسي وانا طفلة لما ماما كانت تخرج من البيت واقعد نا واولادي (قصدي اخواتي الأصغر مني) واخدهم في حضن واخاف عليهم من الهوا

مش قدارة امسك دموعي عشان كل ست لما بتشوف طفل صغير وتلعبه حتي لو مخلف مليون طفل بتحن يكون عندها تاني

مش قدارة امسك دموعي عشان مش هكون زي كل ست بطنها فيها بيبي وبتحسه وهو بيتحرك وبتقضي الساعات بتتسوق عشان تشتري اللي يريحه ودور علي مدرسة له وتحلم بيوم التخرج وتجوزه وتستني الشهور عشان هو مراته يخلفه ويبيقي عندها حفيد تاخده في ايدها وتفرح بيه وتمشي في الشارع والناس نقولها مين دي يا حاجة تقولهم دي حفيد والناس ترد ويقولوا ليا عسل زي امه واقولهم ابدا دي ابني احلي من مراته

مش قدارة امسك دموعي عشان امي اللي نفسها تفرح بخلفة بنتها

مش قدارة امسك دموعي عشان حماتي اللي هي (ام التانية) اللي مستنية خلف ابنها حبة عينها من جوا وضهر حمايا (اللي هو زي ابويا) اللي هيتسند بعد عمر طويل له ربنا يبعد عنه الشر

مش قدارة امسك دموعي وعشان نظرة الناس للست اللي مبتخلفش علي انها انسانة ناقصة والمفترض تكون مزوية جنب الحيطة لحد ما حد يبيقي يبصلها....اصلها امراءة ناقصة من كله من دين وعقل وكمان مبتخلفش

مش قدارة امسك دموعي وعشان السلفة اللي مبترحمش في الرايحة والجاية وهي بتقطمني بكلامها ونظرتها وخوفها علي عيالها مني

مش قدارة امسك دموعي وعشان نظرة اصحابي والأقارب ما بين شفقة عليا لأن مش في ايدي شئ او سخريتهم من اني ناقصة ولا استحق الحياة مهو انا عقيم في الأخر

مش قدارة امسك دموعي عشان نظرات الجيران واسلوبهم وخوفهم مني

ابتسامة
ليه كده....انا ست جميلة ومثقفة وبنت بلد وجدعة وبميت رجل هتلاقيني صحبتك وهتلاقيني اختك وهتلاقيني بنت عمك او بنت خالك وبنت اختك.....أكيد العقيم دي هتلاقيها في اي حد في عيلتك او في بيتك او يمكن تكووني انت نفسك قعدتي زي انتظرت سنيين ورا سنيين عشان تخلفي)

حزينة
بعد دي كله استكتروا الحب عليا..............هو انا مستهلش......حبوني زي ما انا كده...حبوني زي ما ربنا حبني وابتلاني

عايزة ابنك يتجوز عليا...انا ممنعتوش مين قالك اني منعته.....انا كلمته في كل لحظة بحس بالعجز بقوله اتجوز...في كل لحظة سعادة بينا ببكي جوا نفسي واقول ياريت يتجوز.....في كل لحظة يائس دمرتني بقوله اتجوز....في كل شهر بيعدي وبعرف اني فشلت في اني احمل....ببكي مر البكاء وبقوله اتجوز

الشهر عندي نصه انتظار علي أمل ونصه بكاء علي ضياعه....مش حاسة بطعم الأمل ولا حاسة بطعم للحياة
حزينة
ليه الحب بيستكتروه عليا...

لما يقول انا مش هتجوز عليك ابدا انت عمري... بفرح لأني انثي زي الفريك مبحبش شريك....لكن ببكي لأني ام وهو اب نفسه يفرح

الامل في الخلفة مستحيل (مفيش مستحيل علي الله) لكن دي الحقيقة اللي بهرب منها.... بحاول انسي ... ورجعت حسبتها بعقلي بدل المرة الف.... قلت انا لو اتطلق من ابنك عشان يتجوز اللي بتخلف له ..... هيكون قدامي حل من اتنيين

حزينة يا اطلق وافضل عايشة في الحياة وحيدة من غير حد وانا انثي عايشة عشان احب واتحب ومش معقولة هسيب حب عمري لحد تاني

حزينة يا اتجوز حد تاني ومش معقولة اربي ولاد حد تاني اولي اني اربي ولاد حبي عمري

عارفة يا امي انك زعلانة لو انا في مكانك هكون زعلانة وحزينة.....بس بلاش تكوني قاسية عليا....وفي الرايحة والجاية تبصلي بصة تجرحني....بلاش ولادك وسلايف وجيراني يجرحوني بالكلام

بلاش اكون بخدمك في بيتك وتجرحيني...بلاش تتدخلي بيتي وتبصلي وتتصعبي وتقولي يا ولاده يا بني مين هيملي بيتك الطويل العريض

بلاش لما حد يوقلك عقبال مرات ابنك تقولي والأرض البور هتنبت ازاي

كل سنة كنت بعمل بدل العملية 10 عمليات لحد جسم مبقاش ومعدش يستحمل.....بقي كله مكان الأبر ومتبهدل....و الدكتور قالي خلاص معدتيش ست.....خلاص مخزونك خلص يا بنتي...حرام عليك

كل يوم بقوله اتجوز لحد ما اقنعته وقلت في نفسي يا بنت اختاري العروسة يمكن تلاقي واحدة تتوافقي معاها...مرضيش وبعد ما تعبت اختارتوا انتم العروسة

لما عرفت انه اتجوز وقعت من طولي.......دي حب عمري يا ناس...ابويا وامي وحياتي وابني وعشقي.....هو الحياة ليا....جيراني اتلموا واسعفوني ووقفوا جنبي...قلت قضاء ربنا عليا

قلت خلاص انسي.....مقدرش يستحمل في بعدي وطلقها علي طول مفيش شهريين اتهمتيني اني السبب وانا مكنتش بكلمه ولا بحكي معه في شئ

انا كتبت الموضوع دي عشان اقولك يا امي انا حياتي بكاء متصعبيهاش عليا ومتستكتريش عليا حب ابنك ليا.......

ملحوظة......دي تجربة صحبتي وحبيت اكتبها بكل كلمة فيها

العقيم اللي مش بتخلف انثي جميلة ووردة جميلة......أختي انتم مش ناقصة شئ...بالعكس حنيتك تغطي الكون كله....متكونيش زعلولة من قضاء ربنا عليك.........أكيد ليك شئ أفضل واختارك عشانه

الحياة مش خلفة وبس......لكن الحياة مليانة حب.....اعملي كل حاجة وحبي كل حاجة .....متفكريش في النقص قد ما تفكري في النعم والزيادة اللي عندك

اللهم لا تحرم احد من عبادك الخلف الصالح اللي يقر به العين

اللهم آمين

بحبكم في الله
لـ حفظ الموضوع والإستفاده منه إستخدمى هذا الرابط :
http://forum.sedty.com/t790806.html

Sponsored Links

قديم 09-22-2013, 10:25 AM   رقم المشاركة : 2
:: سيدة نشيطـة ::

افتراضي رد: يا امي .. انا الزوجة العقيمة ..مرات

الله كلمات رائعة و جد حساسة شكرا على اختيار هذا الموضوع القيم
بارك الله فيك
تحياتي لك و في انتظار جديدك

قديم 09-22-2013, 10:34 AM   رقم المشاركة : 3
مُشرٍفـَة عَرٌوَس ولآنجَري سَيدتِي

اللهم اني اسالك ان تعطي كل محرمة الولد الصالح يا رب

قديم 09-22-2013, 11:27 AM   رقم المشاركة : 4
:: سيدة رائعــة ::

يارب الله يطعم كل محروم الاطفال الحمد الله على كل حال نصبح او نمسي فيه

قديم 09-22-2013, 06:32 PM   رقم المشاركة : 5
:: سيدة جـديـدة ::

ya raab la ta7rémna mn hadi né3ma amiiiiiin

قديم 09-23-2013, 12:57 AM   رقم المشاركة : 8
:: VIP ::

صحيح الاطفال متعبين بس هذولة نعمة من عند ربنا اللهم لاتحرم عبد من عبادك نعمة الانجاب:::امين

برنامج تكسير الدهون وازالة السيلوليت بدون عمليات 6 جلسة 1000 ريال 0112499111_0554171121 اتصلى بنا
تفتيح البشره وازالة التصبغات بياض حتى 4 درجات ازالة الكلف في جلسة واحده. يصلك اينما كنت 0112499111/0554171121

إبحث في الموضوع:

البحث المتقدم

منتديات سيدتي - موقع سيدتى - سيدتي النسائي